Followers

Thursday, October 22, 2009

d70s ku...

Sebuah senjata yang banyak berjasa.. pencetus era fotografi digital buat aku yang secara tidak sengaja masuk ke dunia foto.
Bermula dengan beli tanpa lens.. guna lens manual (18-55mm kit lens FM10).. dengan harga hampir RM2k... cash!. Satu pelaburan yang agak tinggi untuk tahun 2006!
Maka dari detik itu perlahan-lahan empunya kamera mengasah kemahiran digital dengan pemahaman White Balance, Noise control, Program setting, sampai pemilihan lens yang sesuai dengan job semasa.
Hampir nak katam buku manual nyer.. Rupa2 nya lagi senang belajar daripada utube (aku baru tau tahun ni!!).. banyak lagi tricky yang kita boleh dapat daripada kamera hebat ni!!..
Sebenarnya kamera ni aku baru jual sebab ingat nak labur satu lagi lens.. mungkin.. hehe
Apa pun kamera ini tak pergi jauh sangat, masih di JOHOR. Pembelinya masih baru nak berjinak2 ke dunia fotografi (semangat kental!!). masih boleh jenguk lagi dan bertanya khabar berita kamera ku itu... huhuhu sedih!
Jangan lihat kebelakang! Jangan pandang belakang?! Maju terus. Banyak lagi perancangan yang perlu di gapai dan tentunya dengan senjata baru untuk job bulan 11 dan 12 ni... penangan nyer bakal bikin ribbuuuuut!!!! (Semangat nih!)
ok cukuplah entry kali ni... sambung kerja!! Hideeeeeyy!!

No comments: